ענת רוזנבלום, מנהלת השירות הסוציאלי במרכז הרפואי פדה-פוריה הגיעה ביום שני 22.2.21 למפגש מיוחד עם רכזות בריאות. במפגש השתתפו חברות פורום הבריאות של המועצה האזורית עמק הירדן אותו מובילה זוהר יחיאלי רכזת הבריאות במועצה , יחד עם צוות מחלקת הרווחה במועצה.
מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי והממונה על קשרי קהילה, פתחה וברכה את חברות הפורום, "אנחנו מרכז רפואי של הקהילה והקשר עמה ואתכן בפרט, כשגרירות של הישובים והתושבים בנושאי בריאות, חשוב לנו מאוד. השנה האחרונה וההתמודדות המאתגרת עם מגיפת הקורונה גרמו לנו לחשוב בצורה יצירתית על דרכים בהן ניתן להמשיך ולשמר את הקשר עם הקהילות סביבנו גם במגבלות שהתקופה הזו הציבה בפנינו. דווקא עכשיו חשוב לנו ליצור ערוץ של קשר ישיר ושוטף בכל הנושאים שמעסיקים אתכן. חשוב לנו לעדכן אתכם בכל השירותים החדשים שפתחנו במענה לקורונה החל ממתחם בדיקות קורונה ובדיקות סרולוגיות לכל המעוניין דרך מרפאה ייחודית למחלימים מקורונה".
בהמשך הציגה ענת רוזנבלום את השירות הסוציאלי במרכז הרפואי המונה 14 עובדות סוציאליות- שתפקידן להתערב במשבר באופן פסיכו-סוציאלי ולהשביח את הרצף הטיפולי עבור המטופלים
שלנו . "אנחנו מעורבות במגוון מאד רחב מאוד של מקרים הדורשים התערבות במחלקות השונות וגם במחלקות הקורונה , אך גם באירועי קצה כמו מוות פתאומי , תאונות דרכים, אלימות במשפחה על כל גווניה , דרי רחוב, ואנשים עריריים ללא משפחה". ענת ציינה את חשיבות הקשר עם המשפחות ועם רכזות הבריאות בישובים "כשאתם יודעים על מישהו שמתאשפז או משתחרר מאשפוז, לקהילה, יש משקל מרכזי לקשר ביננו לבין רכזת הבריאות בישוב, הקשר הזה והעברת המידע כמובן בהסכמת המטופל ,משפרים משמעותית את הטיפול בחולים ומאפשרת ליצור רצף טיפולי, גם לאחר השחרור מביה"ח. ככל שנהדק את הקשר ביננו יהיה יותר קל לכולם והמטופלים יקבלו את השירות המיטבי "
ענת רוזנבלום, הוסיפה "שיפרנו מאד את השירות למטופלים בנושא הגשת תביעות לביטוח לאומי בנושאים של נכות ושר"מ ( שירותים מיוחדים) שכיום נעשה ישירות דרכנו מול ביטוח לאומי מבלי שהמטופל ומשפחתו יצטרכו להתרוצץ בעצמם . בשנה האחרונה העברנו למעלה מ660 תביעות לביטוח לאומי, ושליש מהן התקבלו. גם בנושא סיעוד נתחיל בקרוב לתת את השירות מול הביטוח הלאומי .המטרה שלנו היא לקצר תהליכים שמקשים על המטופל ולהקל עליו ועל משפחתו. גם יחידת סגולה שלנו פועלת רבות כדי להנגיש מידע בנושא הזכויות של המטופלים שהם אזרחים ותיקים. וכל רצוננו הוא למצות את השירות ככל שניתן בזמן האשפוז.
זוהר יחיאלי סיכמה, "ברור לכולנו שתקשורת שוטפת תשפר מאד את השירות לתושבים ואנחנו נמשיך לפעול כדי לשפר ולחזק את הקשר עם צוות השירות הסוציאלי ".